۰
سیسمونی سه نی نی

سیسمونی چی بخرم بهتره ؟

 

 

والدین برای خرید سیسمونی کودکشان بسیار هیجان زده هستند مخصوصا اگر فرزند اول و یا نوه ی اول باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای سیسمونی نوزادان چه چیزهایی را باید تهیه کنید!

با ما همراه باشید تا وسایل مورد نیاز سیسمونی کودک را به شما معرفی کنیم .

-----------------------------------------------

راهنمای خرید و لیست سیسمونی نوزاد

برای خرید سیسمونی توانایی مالی خانواده بسیار اهمیت دارد، سعی کنید از چشم و هم چشمی و خریدهای غیر ضروری بپرهیزید.

بخشی از تهیه و خرید سیسمونی را خودتان برعهده بگیرید تا فشار کمتری به خانواده تان وارد شود و لازم نیست هرچه در سیسمونی فروشی دیدید را تهیه کنید، خرید وسایل مورد نیاز و واقعا لازم نوزادتان برای سیسمونی کافیست. برخی از وسایل و لوازمی که در سیسمونی های گران قیمت دیده می شود گاها حتی مورد استفاده نوزاد قرار نمیگیرد و هزینه اضافی است.

لازم است قبل از تهیه سیسمونی از خود چند سوال بپرسید و سپس اقدام به تهیه آن کنید:

آیا خانه شما گنجایش وسایل زیاد سیسمونی را دارد یا اینکه مستاجرید و خانه تان کوچک است؟

فصلی که فرزندتان در آن به دنیا می آید چیست؟

توانایی مالی شما برای تهیه سیسمونی چقدر است؟

فرزندتان دختر است یا پسر؟

پاسخ به این سوالات سبب می شود تا حدودی از خرید سیسمونی اضافی جلوگیری شود.

 

برای سیسمونی نوزاد چه وسایلی را بخریم؟

لوازم بهداشتی نوزاد و غداخوری نوزاد

دندان‌گیر

فین‌گیر(پوآربینی)

شامپو و صابون ، دستمال مرطوب و کِرِم، حوله و لیف (صابون، کِرِم، دستمال مرطوب و… باید غیر عطری و مخصوص کودکان باشد)

کِرِم و پودر مخصوص کودک (جلوگیری از سوختگی نوزادان)

پوشک بچه سایز مناسب (پوست ممکن است به موادشیمیایی که در ساخت پوشک‌های یکبار مصرف به کار رفته نیز حساسیت پیدا کند؛ پس هنگام خرید به استاندارد بودن، ضد آلرژی و با کیفیت بودن پوشک توجه کنید و ترجیحا شب‌ها کودک را آزاد گذاشته و به جای پوشک، از تشکچه دورو استفاده کنید.)

شیشه شیر، پیش‌بند

ظرف غذا و یک صندلی غذاخوری بلند برای غذا خوردن

لیوان مخصوص نوزاد

بالش شیردهی

قطره چکان یا سرنگ دارو

تب‌سنج

شیردوش

ناخن‌گیر

مایع لباس مخصوص کودک

مایع شستشو و استریل کننده لوازم 

 

لباس های مورد نیاز نوزاد

سعی کنید لباس های کم اما باکیفیت تهیه کنید. لباسی که می‌‌خرید، باید راحت، نرم و کارآمد باشد و نوزاد را در برابر سرما حفظ کند و سیستم باز و بسته کردن آن نیز ساده باشد.

زیرپوش زیردکمه‌دار  بسته به فصل، آستین بلند یا کوتاه/ دکمه قابلمه‌ای، با یقه‌ی کشی یا دکمه‌دار، شورت عینکی ، شلوار از جنس زیرپوش، بی‌جوراب (جوراب‌دارها هی از پای بچه پایین می‌آیند)، مانتو (کت) دکمه قابلمه‌ای، پیش بند پارچه‌ای (دکمه‌ای، چسبی، بندی)، کلاه نازک،رسرهمی بیرون از خانه رولان در دو سایز بزرگ (۱، ۲، ۳)، لباس بیرون سایز بزرگ (۲ و ۳)، حتما دکمه دار، دستکش نخی، آویز لباس، جوراب، ژاکت، دستکش و جوراب گرم

نوزاد در هر ماه از تولد ش به ۳ دست لباس نیاز دارد و خرید بیش از اندازه آن فقط می تواند به ضرر شماست.

هر ماه به اندازه نیاز همان ماه برای نوزاد لباس های متنوع تهیه کنید.

فقط برای همان فصلی که کودک شما متولد می شود خرید کنید چون بعد از چندماه با انبوهی از لباس ها مواجه می شوید که اندازه کودک شما نیست.

لباس های سرویسی گاهی سایز مناسبی ندارد پس بهتر است لباس های غیرسرویسی انتخاب کنید.

توصیه می‌شود تا حد ممکن از خرید لباس‌هایی که دکمه‌های ریز و درشت دارند، دارای بند یا روبان هستند یا گل‌های تزیینی دارند، خودداری کنید

لباس‌هایی انتخاب کنید که راحت شسته شده و سریع خشک شوند

در هفته‌ اول بعد از تولد لباس‌هایی به نوزاد باید پوشاند که از سرپوشانده نشوند. زیرپوش‌ها چه رکابی باشند چه آستین بلند یا کوتاه حتماً زیردکمه‌دار باشند. در غیر این صورت دایما از پهلوهای بچه کنار می‌رود و پوشک بچه هم کج می‌شود

خرید کفش برای نوزاد کار بی‌فایده‌ای است. در خانه برای پیشگیری از سرد شدن پاهای کودک می‌توانید از جوراب استفاده کنید.

 

اسباب بازی های سیسمونی

بهتر است برای خرید اسباب بازی نکات زیر را در نظر بگیرید زیرا خرید اسباب بازی، خرید ابزار شادی و رشد هوشی و مهارتی کودکان است.

اسباب بازی هایی که رنگ شاد و جنس سفت تری دارند انتخاب کنید.

اسباب بازی های درشت تر برای نوزادان در ۴ ماه اول

دوره نوزادی بهتر هستند چون موجب خفگی آنان نمی شوند.

از بدو تولد میتوانید پلی جیم ( تشک بازی ) تهیه کنید که با رنگها و اجسام نرم آشنا شود .

خرید کتاب را فراموش نکنید و کتاب های دارای تصاویر درشت و جذاب و موضوعات متنوع برای کودک تهیه کنید.

اسباب بازی های موزیکال برای کودکان نوپا جذاب تر است.

با توجه به رده های سنی برای کودکتان اسباب بازی بخرید و این اسباب بازی ها را در همین سن به او بدهید.

خمیر های بهداشتی، گل رس و… برای کودکان جذاب هستند.

جغجغه یا عروسک صدادار ۱ عدد ساتون ، تولو ، پلی‌گرو

در آخر والدین باید با کودکان خود بازی کنند و بستر بازی بدون خطر و سالم با وسایل بازی را برای آنا مهیا سازند.

 

کالسکه و کریر

کالسکه از جمله وسایلی است که هنگام بیرون رفتن به کمک‌تان می‌آید. کالسکه‌ها انواع گوناگونی دارند اما باز هم جدای مدل، ایمنی است که حرف اول را می‌زند. نشیمن‌گاه کالسکه باید ثابت، به اندازه کافی نرم و مقاوم بوده و ترجیحا قد کالسکه کمی بلند باشد. موقع خرید به وزن کودک، کیفیت پارچه ، سیستم توقف و حرکت دقت کنید. کالسکه پلاستیکی با پارچه نامرغوب نخرید.ترجیها کالسکه ای بخرید که گارانتی معتبر و مدت زمان گارانتی بالایی داشته باشد تا از خدمات آن استفاده کنید . کالسکه هایی که اکسسوری مثل ساک لوازم ، کاور باران ، روکش پا و.... شرایط بهتری برای استفاده دارند . در ضمن کالسکه‌هایی که امکان برگرداندن روی کودک به سمت والدین دارند ، ارجح‌‌ بوده و حس امنیت بیشتری به کودک انتقال می‌دهند

کریر هم برای حمل نوزاد و صندلی راحتی و هم به عنوان صندلی ماشین استفاده میشود . وزنی که کریر تحمل میکند مهم است هرچه بیشتر باشد مدت استفاده کودک بیشتر است معمولا کمترین وزن 9 کیلو و در بعضی کریر ها تا 13 کیلو میباشد. نشیمن کریر هم نباید زیاد گود باشد و باید برای ماه های مختلف لایه بندی نشیمن داشته باشد تا از خستگی نوزاد جلوگیری کند.

 

سرویس تخت و کمد نوزاد

زبیایی و گرانی سرویس خواب نوزاد نشانه استاندارد بودن و متناسب بودن آن برای نوزاد شما نیست.

تخت نوزاد حتما باید نرده‌های محافظ داشته باشد و فاصله بین نرده‌ها حداکثر ۵/۶ سانتی‌متر باشد، به طوری که سر کودک در میان آن گیر نکند. هر چه فاصله نرده‌ها به هم نزدیک‌تر باشد، قیمت تخت بالاتر بوده و برای نوزاد شما امن‌تر است.

لازم نیست بالش و ملحفه اضافی تهیه کنید. خواباندن نوزاد در تخت بدون ملحفه، روانداز و بالش اضافی می‌تواند تا ۷۰ درصد احتمال مرگ ناگهانی را در وی کاهش دهد.

جنس تشک، ملحفه و بالش نوزاد باید از الیاف طبیعی بوده و از خرید بافت‌های مصنوعی و نایلونی باید خودداری شود. در الیاف طبیعی هوا به راحتی رد و بدل می‌شود و به پوست نوزاد آسیبی نخواهد رسید.

از جمله وسایل تزیینی تخت نوزاد، آویز بالای تخت است که اگرچه خرید آن ضروری نیست اما وسیله خوبی برای خواباندن نوزاد است و برای سرگرم شدن او موقع بیداری نیز مناسب است. بهتر است اسباب‌ بازی‌های آویز تخت کودک از رنگ‌های مختلف و با ارتفاعات مختلف باشد و موسیقی آرامی داشته باشد.

رنگ تخت یا ملحفه‌های آن بهتر است به رنگ روشن و ملایم (ترجیحا صورتی، سبز، آبی همراه با وسایل دکوری زرد) باشد. می‌توانید هماهنگ با رنگ سرویس خواب رنگ دیوارها را هم تغییر دهید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد از کاغذ دیواری یا نوارهای کاغذ دیواری با اشکال عروسکی یا فانتزی استفاده کنید. می‌توانید حتی لوستر را هم از میان انواع فانتزی‌تر انتخاب کنید.

درموقع خرید لیست سیسمونی همراه داشته باشید تا چیزهایی که لازم دارید فراموشتان نشود .

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید