۰
سیسمونی سه نی نی

روشهای مفید برای کاهش درد زایمان طبیعی

روشهای کاهش درد در زایمان طبیعی

با توجه به مشخص شدن فواید بسیار زیاد زایمان طبیعی، مبحث روش های کاهش درد زایمان طبیعی که این روز‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. درد زایمان طبیعی را می‌توان بدون شک یکی از سخت‌ترین و بیشترین دردهایی دانست که خانم‌ها در طول زندگی خود تجربه می‌کنند و برای فرار از آن به عمل سزارین روی می‌آورند. اما نکته جالب توجه اینجاست که با روش‌ های طبیعی و ساده نیز می‌توان این درد را تا حد زیادی کاهش داد و برای این همیشه کابوس ترسناک زایمان طبیعی را از ذهن پاک کرد. با ما همراه باشید تا روش‌های کاهش درد زایمان طبیعی را با شما به اشتراک بگذاریم.  

 

روش اول : در دوران بارداری و قبل از آن ویتامین D مصرف کنید

یکی از روش‌های کاهش درد زایمان طبیعی استفاده از ویتامین  D  قبل از بارداری و حین آن است. پزشکان معتقد هستند زنانی که سطح ویتامین D بالاتری دارند تا حد بسیار زیادی درد زایمانشان کمتر است. قبل از بارداری می‌توانید ماهیانه از قرص‌های ویتامین D استفاده کنید و در زمان بارداری نیز از خوراکی‌های طبیعی و نور خورشید بهره ببرید.

 

 

 

 

 

روش دوم : زایمان در آب

زایمان در آب یکی دیگر از روش‌های کاهش درد زایمان طبیعی است که چند سالی است در بسیاری از بیمارستان‌های اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرار گرفتن بدن در آب گرم حین زایمان باعث آرامش و رها شدن عضلات بدن می‌شود و درد آن را تا حد زیادی کم می‌کند.

 

 

 

روش سوم : استفاده از تکنیک تنفس صحیح

دم و بازدم صحیح در زمان زایمان از دیگر روش‌های کاهش درد زایمان طبیعی است که قبل از وضع حمل باید به مادر آموزش داده شود. تنفس عمیق در حین انقباضات رحمی می‌تواند تا حد زیادی به روند زایمان کمک کرده و درد ناشی از آن را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

روش چهارم : استفاده از آب گرم

استفاده از آب گرم را شاید بتوان اولین و ابتدایی‌ترین راه کاهش درد زایمان طبیعی دانست که از گذشته‌های دور قابله‌ها از آن استفاده می‌کرده‌اند. قرار گرفتن کمر یا دست و پاها در آب گرم یا قرار دادن حوله گرم روی آن‌ها می‌تواند درد موضعی و گرفتگی آن‌ها را کاهش داده و کمک کند زایمان در زمان کوتاه‌تری انجام گیرد.

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید